03.06.2022.

31.maijā noslēdzās  Nacionālais eTwinning projekts “Mežainis”.  Projektu īstenoja Kalnciema vidusskola, Garozas pamatskola, Vilces pamatskola, PII Mārītes.

Liels paldies klases audzinātājām par ieguldīto darbu!

 1.klases aktivitātes e-Twinning projektā „Mežainis”

Pirmās klases skolēni centās noskaidrot  „Kas ir Mežainis? „

Lūk, kas mums sanāca. (skatīt galeriju)

Skolotāja Arnita un 1.klases skolēni

 4.klases aktivitātes.

Skolēni veidoja krustvārdu mīklas un burtu režģi par kukaiņiem gan latviešu valodā, gan angļu valodā. Uzzināja daudz ko jaunu un interesantu. Informāciju meklēja internetā par Latvijas kukaiņiem. Savas mīklas nosūtījām Kalnciema skolai un Vilces pamatskolai.

Maija beigās minējām Kalnciema skolas 4.klases skolēnu izveidotās mīklas par putniem un kukaiņiem.

Atziņas no skolēniem:

  • Man patika minēt  mīklas un atbildes meklēt internetā.
  • Man labāk patika veidot mīklas nekā minēt.
  • Bija grūti jautājumi.
  • Mīklas ir interesantas!
  • Nav tik viegli atminēt mīklas!
  • Datorā veidot mīklas ir forši.

Skolotāja Anda un 4.klases skolēni

 6. klases aktivitātes e-Twinning projektā „Mežainis”

Sestās klases skolēni veidoja vārdu sarakstu vārdnīcai „Mežainis”. Vārdu sarakstā vārdus kārtoja alfabēta secībā, tulkoja vārdus angļu valodā.

Devās meža takas izpētes pastaigā. Zīmēja logo un tikās ar projekta dalībniekiem tiešsaistē. Paldies par sadarbību!

Skolotāja  Arnita un 6.klases skolēni

7.klase izveidoja kartītes par Latvijas mežos, īpaši Garozas apkaimes mežos, sastopamajām sēnēm, arī par dažiem augiem.

Kā arī devās nelielā pārgājienā, lai apzinātu augus mežā skolas apkaimē. Lūk,  daži atradumi mūsu mežā nelielās 7.klases ekspedīcijas laikā.

Uzzinājām, ka mūsu mežā pie skolas aug kadiķis, zilās un baltās vizbulītes, ka zaķkāpostus zinātniski dēvē par zaķskābenēm, ka Rietumeiropā ne visas Latvijā sastopamās un lasītās ēdamās sēnes, piemēram vilnīši un cūcenes, tiek uzskatītas par ēdamām, ka zied arī priedes un egles, bet kļavu ziedus pavasarī var ievākt tējai.

Skolotā Liene un 7.klases skolēni

8. klases uzdevums bija izveidot mūzikas instrumentus no mežā atrodamiem materiāliem. 

Izveidojām: ģitāru, arfu, sitamkociņus, ksilofonus.

Veidojot projektu izstrādājām kritērijus:

  1. Izveidota mūzikas instrumenta skice;
  2. Apraksts par izvēlēto mūzikas instrumentu;
  3. Instrumenta izgatavošana;
  4. Instrumenta skaņas mērīšana;
  5. Sava instrumenta prezentēšana.

Skolēniem patika veidot mūzikas instrumentus, jo tas bija radošs process un varēja uzzināt, ko jaunu par mūzikas instrumentiem. 

Skolotāja Eva un 8.klases skolēni

 9.klase – skudru pūžņu aizsardzība

Garozas skolas devītie  nolēma, ka  izdarīs labu darbu – iežogos skudru pūžņus, lai meža dzīvnieki un dauzonīgākie skolēni nejauši neiekāptu tajos.

Pirms mēs nolēmām šo darbu darīt, vēlreiz pārrunājām , kāda nozīme ekosistēmā ir meža skudrām , kāpēc tās jāsargā .

Skolas teritorijā ir vairāki skudru „mājokļi”, tāpēc mums tālu nekur nebija jāiet. Bija interesanti , jo nekad nebijām tādu darbiņu darījuši. Zēni varēji parādīt savas prasmes , meitenes zēnus morāli atbalstīt un mazliet piepalīdzēt. Kopā izdevās iežogot četrus skudru pūžņus, ceram , ka kādu laiku skudru mājvietas būs pasargātas no nevēlamiem un  nejaušiem ciemiņiem.

Skolotāja Solveiga un 9.klases skolēni

 

Galerija